سپاه پاسداران از کشته شدن عوامل حملات مسلحانه در سنندج خبر داد
نوشته شده توسط : ژورنالیست

سپاه پاسداران ایران از کشته شدن مهاجمان مسلحی خبر داده است که اخیرا دو مامور پلیس سنندج را به ضرب گلوله از پای در آوردند.

روز دوشنبه، 15 فروردین (4 آوریل)، سرتیپ محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، گفت که نفرات این نیرو "طی یک عملیات دقیق اطلاعاتی" دو تن از عوامل حمله به ماموران انتظامی سنندج در روز چهارم فروردین را شناسایی کردند "و با اجرای کمین، آنان را به هلاکت رساندند."

روز چهارم فروردین، افراد مسلح ناشناس در دو نقطه از شهر سنندج، مرکز استان کردستان، به سوی ماموران پلیس محلی تیراندازی کردند که در جریان آن، یک افسر و یک سرباز نیروی انتظامی کشته و سه نفر دیگر، از جمله یک غیرنظامی زخمی شدند.

پس از وقوع این حمله، مقامات امنیتی وعده دادند که به زودی عاملان این عملیات را شناسایی خواهند کرد و به مجازات خواهند رساند.

هفته گذشته نیز برخی خبرگزاری های داخلی ایران گزارش کردند که یک خودروی نیروی انتظامی در سنندج هدف تیراندازی قرار گرفته است اما از کشته یا زخمی شدن کسی در این واقعه خبری منتشر نشد.

اظهارات فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران چند روز پس از آن انتشار می یابد که مقامات استان کردستان بیانیه ای را در مورد عاملان حمله مسلحانه به ماموران پلیس منتشر کردند.

بیانیه شورای اطلاع رسانی استان کردستان که روز پنجشنبه هفته گفته از تلویزیون این استان پخش شد حاوی اسامی و تصاویر چهار نفر بود که این شورا آنان را مسئول حملات مسلحانه اخیر معرفی کرد.

اگرچه بیانیه شورای اطلاع رسانی کردستان حاوی اطلاعات دقیقی در مورد انگیزه و وابستگی سازمانی این چهار نفر نبود، اما این افراد را طرفدار عقاید و یا وابسته به گرو های تندرو سنی قلمداد کرد و از ارتباط ترورهای اخیر "با وهابیون کج اندیش" سخن گفت.

در این بیانیه از مردم کردستان خواسته شده تا اطلاعاتی را که ممکن است به دستگیری این چهار نفر منجر شود در اختیار نهادهای امنیتی قرار دهند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در مورد هویت افراد کشته شده و نوع و زمان عملیات منجر به کشته شدن آنان جزئیات بیشتری ارائه نداده است.

مشخص نیست که آیا کشته شدگان عملیات سپاه پاسداران از جمله چهار نفری بوده اند که شورای اطلاع رسانی کردستان اسامی آنان را منتشر کرده بود و آیا دعوت از مردم به همکاری در دستگیری مهاجمان، در شناسایی سریع محل این دو نفر موثر بوده است یا نه.

پس از وقوع حملات اخیر در سنندج، مقامات امنیتی وعده دادند که به سرعت عاملان این حملات را دستگیر و مجازات خواهند کرد.

در جمهوری اسلامی، معمولا در فاصله زمانی کوتاهی پس وقوع حملات مسلحانه یا بمب گذاری، مقامات امنیتی و قضایی از شناسایی، دستگیری و گاه محاکمه و مجازات عاملان چنین عملیاتی خبر داده اند.

روز گذشته نیز معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور از کشته شدن سه مامور در جریان حمله افراد مسلح به یک پاسگاه مرزبانی نیروی انتظامی در روز 13 فروردین خبر داد.

این مقام وزارت کشور گفت که حمله به پاسگاه مرزبانی با دو مورد حمله مسلحانه به ماموران پلیس در سنندج متفاوت است اما افزود که هنوز کسی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

یک ماه پیش نیز چهار محیط بان در استان کردستان هدف حمله مسلحانه قرار گرفتند و کشته شدند و هیچ گروهی مسئولیت آن را برعهده نگرفت.




:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 فروردين 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: